torsdag 9 oktober 2008

En skoldag värd att minnas!

Skoldagen idag har varit underbar. Värd att minnas med andra ord. Men inte utav någon speciell anledning utan mest bara för att alla dagar är värda att minnas eftersom varje skoldag är unik och givande!

Idag har vi haft Svenska då vi har läst mycket intresseväckande noveller samt fått börja spawna på våran alldeles egna novell som vi ska få skriva! Det är alltså innom svenska ämnet det ska ske och vi har inga begränsingar för våra fantasier. Vi har fått lära oss om olika skrivsätt och varianter på hur man kan få novellen så pass spännande och underhållande som möjligt. Tipsen vi har fått ska jag verkligen ta tillvara på och jag ska verkligen kämpa för att göra min familj men främst min lärare stolt!

Helgen kommer alltså spenderas med att tänka på storyn jag ska ha och förmodligen skriva en testnovell hemma. Sedan ska jag studera det fantastiska ämnet mattematik eftersom vi har ett himmelskt prov som väntar oss nästa vecka. Med andra ord, helgen kommer inte bli så dum trots allt!

Dagens motto: All kunskap är kul kunskap!


XOXO jag älskar er // limpzorrious

Inga kommentarer: